snö-äventyr!

HANN INTE LÄGGA UPP INLÄGGET IGÅR, MEN HÄR KOMMER DET! (asså jag skrev det igår:))

tjena!! nu har jag massa trevligt att berätta! från igår och idag, så jag varnar för ett låångt inlägg! ni kan ju alltid gå direkt ner till bilderna, fast då tycker jag ni är tråkiga!!

IGÅR: ( uppsi, hoppas jag kommer ihåg allt :S)
vid två nån gång stack jag över till mands! vi åt lunch och kollade på bilder från datorn på deras tv, de hade kopplat över datorn till tv-skärmen på nåt konstigt sätt..) haha, väldigt kul! sen släntrade hanna in mitt under bild showen och kollade hon me! jag vill knappt säga vad vi gjorde sen... eftersom... vi gjorde ingenting på heela dan!!! snacka om att slösa bort en lovdag! vi gick runt och typ gnällde på varandra hihi:P när jag och hannis klev ut för att gå hem möttes vi av en snövärld!! på bara några timmar hade bromma fyllts av snö, säkert 15 cm:D för jag måste ändå säga att hellre mycket snö och kallt, än snöfritt, molnigt, kallt och tråkigt. är det vinter kan det väl lika gärna vara snö! efter middagen packade jag en liten väska och gav mig ut igen! till hanna denna gång!:) när jag kom fram tog vi tog på oss täckbyxor, jacka, vantar och halsduk. jag och hannis hämtade varsin pulka och mandi fick en sån här platta ni vet som man kan ligga på..? i alla fall, sen gick vi iväg hela vägen till ålstensbacken!:D vi var där jättelänge, typ två timmar och kom inte hem fören halv 12, men det var askul! vi fixade i ordning jätte mysigt inne i hannas rum och låg och pratade en stund. tyvär hade jag lite svårt att sova pga av att en "viss hanna" typ slog ner mig i sömnen. jag råder er, sov inte bredvid hanna, haha!
 
IDAG:
vi vaknade först vid nio, men somnade sen om till halv 11! vi hade lite svårt att bestämma oss för vad vi skulle göra idag, men sen tog vi på oss alla ute kläder igen och gick till mandas trädgård hihi! där finns ett berg som är jättekul att klättra i och åka ner för när det är snö! det låter kanske jätte barnsligt, men det är faktiskt asroligt! sen byggde vi även en egen liten fin pulkabacke från verandan och ner på marken. muy bien! som avslut på det hela fick jag äntligen som jag ville; varm choklad!!:D


bilder:


SNÖ!


i pulkabacken:)


amanda fick för sig att åka längdskidor till hanna och tillbaka..? hihi


och det gick ju kanske sådär..


och jag och hannis kunde bara inte låta bli att putta ner henne i snön!;D


sen var det dags; BERGSKLÄTTRING!


och vissa var ju kanske lite avundsjuka på de som redan var uppe...


speciellt när de själva inte kom upp


och här har vi ju den verkliga mästaren!












(mörkt ute = extreemt dåliga bilder! men bättre än inget, eller hur?)


vår pulka backe!:)


nu ska vi ut på nya snö-äventyr! PUSS //O.J


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0