JaJa Jag vet....

att jag inte har bloggat på en låååååångt tag men sorry jag orkar inte( vilken bloggar-anda där). Det har varit  "Olivia, komhit och plocka undan" och "Olivia har du läxor?"! Så man kan säga att jag har känt mig som askungen som snubblat till säng efter att ha plockat undan efter sina elaka styvsystrar(i det här fallet är jag schitzofren och tror att jag är både askungen och styvsystrarna) så jag undrar när kommer min drömprins?

men för att inte förlora mig själv i fantasier om gorgeous killar så måste jag beskriva min dag för er:
6:30 klockan från helvet ringer!!!(får man slå sönder sin klocka för att den ringer så jä*la tidigt)
14:50 jag och olli lämnar skolan för en tjugominuters promenad vid vattnet innan vi vände och gick hem till moi!
15:30 typ anländer vi till mig och äter...
15:45-17:00 vistelsen hemma hos mig urartar och olli och jag inleder ett pennkrig!! jag hade en sprit(?)penna och olli hade en sylvass svart penna och en grön markeringspenna.... alltså vann jag eftersom  min prickade bättre(olli och jag har båda blåmärken och andra "krigsskador").! när pennkriget är över inledes ett parfymkrig och OLLI den grisen använde sig av min mammas dyra parfymer från t.ex. BURBERRY (användning: spruta varsamt på huden...inte tokspruta i parfymkrig!!!!). hon sprutade så många olika parfymer att blandningen luktade BAJS!!!! najsig doft som fanns i min hall!!! Men sedan så urartade även detta krig till ett mousse och raklödder-krig! jag tog mousseflaskan och kladdade av det på ollis linne och hon blev så sur satt hon tog raklödder på min axel och mitt linne och sen sa hon: "haha olli du har *hosthost på din tröja"(jag tänker inte avslöja vad hosthost var men det var ollis tråkiga humor som kom på det!
17:00 jag städar och byter kläder medans olli tvättar håret och sen så gör jag det. Sedan så försvinner olli och jag hittar henne i min tv-soffa där hon ligger och vräker i sig digestive och kollar på tv....och när jag kommer frågar hon(gottegrisen)
-"oa, har du mer kakor?"
-"men olli, våra bullar i mikron då?" svarar jag(vi hade stoppat in bullar i mikron efter pennkriget)
då ser det ut som om det går upp ett ljus för henne och sen rusar hon iväg och kommer tillbaks med våra bullar...!

varför?
varför får du vara så perfekt när jag aldrig kommer vara nog för att få gå vid din sida?
varför får du finnas i min värld om jag inte kan vara hos dig?
varför retar du mig genom att finnas inom räckhåll?
olycklig kärlek svider
får mig att vilja skrika högt
får mig att kvida
så varför får jag inte veta om det någonsin kommer bli du + jag = Vi?

Av olivia A

o romeo, romeo
wherefore art thou Romeo
Deny thy father , and refuse thy name
Or, if thou wilt not, be but sworn my love
And i'll no longer be a Capulet

Ni får kalla mig galen men jag tycker detta är den finnaste "kärleksdikten" (snarare tragedi) som någonsin har funnits!
det är när Juliet säger till Romeo att hon älskar honom så mycket att hon kan säga ifrån sig sitt efternamn och neka sin familj....

vindar och vår
Julen känns som igår
ute är det tö
och ärligt...jag vill inte ha mer snö

au revoir


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0